Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


    Tajniki Mocy

    Lloyd
    Lloyd
    Admin


    Liczba postów : 396
    Join date : 18/04/2009

    Karta Postaci
    Imie i Nazwisko:: Lloyd Mifune
    Rasa: Czlowiek
    Poziom: 2; 250/500

    Tajniki Mocy Empty Tajniki Mocy

    Pisanie by Lloyd Pon Lip 27 2009, 14:06

    Moc


    Sposób i zasady rozwijania mocy Jedi/Sithów:

    1.Nauka odbywa się na takiej samej zasadzie co usprawnianie swoich umiejętności walki mieczem.
    2.Przed rozpoczęciem szkolenia należy spełnić wymagania dla danej techniki/zdolności.
    3.Wiele technik jest niedostępna do nauki w Świątyni. Można nauczyć się ich tylko od danej osoby, NPC, podczas misji/kampanii czy też swojego własnego, wolnego czasu.
    4.Jako adept przechodzimy szkolenie, w którym uczymy się następujących umiejętności związanych z mocą:
    Telekineza
    Odbijanie mieczem świetlnym strzałów blastera
    Lepsza wrażliwość na Moc
    Medytacja (tylko Jedi)
    Eskalacja (tylko Sith)
    Instynkt

    Wyróżnia się kolejne poziomy znajomości technik oraz stylów walki:

    - Poziom podstawowy- Osiągamy go zaraz po zakończeniu szkolenia
    - Poziom zaawansowany- Po osiągnięciu 100% w Poziomie Podstawowym
    - Poziom mistrzowski -Po osiągnięciu 100% w Poziomie Zaawansowanym
    - Poziom legendarny – Po osiągnięciu 100% w Poziomie Mistrzowskim + Zależne od MG.Mistrz gry może zadecydować, iż gracz wykorzystuje daną technikę, styl walki tak często i w tak skrajnych przypadkach, iż jego umiejętności osiągają poziom legendarny. Tylko nieliczni osiągają takie wyróżnienie.+ Należy spełnić opisane wymagania kolejno:

    -Walka mieczem- Odpowiedni poziom wartości cechy „Szermierka”, zgodnie z wymaganiami opisanymi tutaj
    -Technik Mocy- Współczynnik Kontroli Mocy dla technik na poziomie legendarnym wyznacza się wzorem (Poziom Mistrzowski +4); wszelkie inne wymagane umiejętności dla danej techniki powinny być o poziom wyżej niż w przypadku Poziomu Mistrzowskiego.

    Oś Mocy

    1. Każda postać wrażliwa na Moc posiada własną oś Mocy, przedstawioną jako punkty ciemności/jasności w karcie postaci w profilu. Krańce osi są nieskończone.
    W zależności od tej wartości, postać znajduje się po Ciemnej Stronie Mocy, Jasnej Stronie Mocy lub w obszarze Neutralności.
    Oś nie mówi nam, jak silna w Mocy jest postać, lecz tylko po której stronie stoi.
    Postaci wyrzucone z Zakonu Jedi lub Sithów wciąż posiadają oś.

    Tajniki Mocy Os_Mocy

    2. Gdy postać znajduje się poza obszarem Neutralności, nie może używać ani uczyć się mocy z przeciwnej Strony. Wszelkie próby podobnych działań będą kończyły się niepowodzeniami, mogą jednak wpłynąć na umiejscowienie postaci na osi.

    3. Gdy postać znajduje się w obszarze Neutralności, może uczyć się i korzystać z mocy obu Stron.

    4. Postać przemieszcza się po osi przez swoje uczynki i stan umysłu. Chcąc pozostać po Jasnej Stronie może dodawać sobie punkty jasności, używając mocy z jej domeny, dokonując dobrych czynów i utrzymując swoje emocje i umysł w harmonii z Mocą i kodeksem Jedi. Postaci chcące dodać sobie punkty ciemności mogą uzyskać je przez używanie mocy z Ciemnej Strony, żyjąc w gniewie i naginając Moc do własnych celów i potrzeb.

    5. Pozycja postaci na osi nie będzie zmieniała się płynnie, ponieważ mistrzowie gry muszą ją aktualizować ręcznie wpisując nowe wartości w profilu gracza. Dlatego w trakcie misji gracze muszą cały czas zdawać sobie sprawę z tego, że ich uczynki wpływają na oś, mistrzowie powinni informować ich, jakie zmiany mniej więcej zachodzą na osi, a aktualizować oś w wypadku znacznych zmian, przede wszystkim przy przekraczaniu przez postać granic na osi.

    Przykłady:
    1. Postać posiadający wartość osi -3340 jest głęboko pogrążony po Ciemnej Stronie. Jeśli chciałby przejść na Jasną Stronę, uda mu się to po długim czasie pracy i wysiłków. Prawdopodobnie nigdy nie osiągnie tej samej wartości po drugiej stronie zera.
    Postać z -450 punktami ciemności nie jest mocno skorumpowany, i pewnym wysiłkiem może osiągnąć obszar Neutralności, a pod silnym wpływem Jasnej Strony może nawet nawrócić się do niej.
    Postać posiadająca -165 punktów wciąż jest na granicy. Niewiele jej trzeba, by oddać się Ciemnej Stronie, ale tylko trochę więcej starań wystarczy, by stanąć po Jasnej. Gdy przekroczy zero, będzie jej już łatwiej oddać się Jasnej Stronie Mocy, niż Ciemnej.
    Postać, która ma +360 punktów jasności, może zacząć się niepokoić pokusą przejścia na Ciemną Stronę, ale nie jest to wielkim zagrożeniem. Raczej nie zostanie skorumpowana w ciągu jednej, nawet dłuższej misji.
    Postać z +3460 punktami jasności stoi twardo po Jasnej Stronie. Bardzo trudno będzie skusić ją do Ciemnej Strony, zapewne nigdy też nie będzie nią tak ogarnięty, jak pierwsza postać.
    Wszystkie te postaci mogą używać mocy w równym stopniu zaawansowania. Sith z -5000 puktami może znać mniej mocy i być słabszym, niż dobrze wyszkolony Sith z -500 punktami.

    2. Pewien Jedi bardzo starał się nauczyć miotać błyskawice. Wpadł na ten pomysł mając 2000 punktów jasności, i zabrał się do pracy. Po dwóch miesiącach wciąż nie umiał wydobyć ze swych dłoni nawet iskierki, lecz czuł, że niewiele mu brakuje. Istotnie, próby nauki tej okrutnej sztuki spowodowały, że miał ledwie 400 punktów jasności na osi. Po kolejnych paru tygodniach miał już 250 punktów. Nareszcie udało mu się użyć błyskawic na wysłużonym manekinie, co spowodowało, że ubyło mu kolejne 200 punktów. Dwa dni później usmażył w ten sposób kilku oprychów w zaułkach Coruscant, przez co otrzymał 300 punktów ciemności, odczuł bowiem gniew i chęć zadawania bólu, emocje bardzo potrzebne, by zrobić komuś krzywdę błyskawicami. Gdy uświadomił sobie, że odebrał te życia, i to w tak straszny sposób, poczucie winy zaprowadziło go na Ciemną Stronę (kolejne 100 punktów ciemności - w sumie -350).

    3,4. Najemniczka, wrażliwa na Moc, wyczerpała baterię blastera, a jej wróg wciąż miał energię w swoim miotaczu. Była to doświadczona osoba, obawiająca się Ciemnej Strony i ostrożna w swych poczynaniach. Miała wtedy -60 punktów. Użyła na nim duszenia Mocą, niechętnie, bo wiedziała, że przeciwnik cierpi. Puściła go, gdy tylko stracił przytomność. Straciła przez to 50 punktów. Gdy odebrała mu blaster i skrępowała go, użyła mocy leczącej, by naprawić zniszczenia poczynione w jego gardle. Była zadowolona, że udało się jej pokonać wroga bez zabijania go. Otrzymała 50 punktów jasności, przez co znalazła sięw punkcie wyjścia. Zaraz jednak dała mu kopniaka, by się zbudził, i następnego, bo spodobało się jej, jak krzyknął. 5 punktów w plecy..

    5. W przykładzie trzecim mistz gry zaktualizował oś gracza po tych dwóch miesiącach, bo gracz opisywał naukę przy różnych okazjach - drogą wyjątku nie było osobnego szkolenia. Potem gracz zaczął już osobny temat, w którym odegrał pierwsze użycie mocy błyskawic, a potem incydent ze smażeniem. W końcu napisał długi post o tym, jak postać rozmyślała nad tym, co zrobiła. Wtedy mistrz gry zaktualizował oś po raz drugi. Gracz był zaskoczony, ale wiedział, że może się to tak skończyć. Trudno się utrzymać w obszarze Neutralności.

    W przykładzie czwartym mistrz gry nie aktualizował osi, bo była to mała część misji. Aktualizacja nastąpiła kilka postów później, gdy najemniczka odruchem serca została w rozsypującym się budynku, by uwolnić uwięzionego pod kawałkiem ściany szefa ochrony (która to ochrona strzelała do niej cały dzień). Dostała za to 200 punktów jasności, bo miała wielką ochotę zadania mu jeszcze gorszej śmierci. Okazało się, że najemniczka przeszła na Jasną Stronę Mocy, a że był to właściwie koniec misji i mistrz gry nie przewidywał większych zmian w osi, zmienił wartość osi w profilu.


    Ostatnio zmieniony przez Lloyd dnia Sob Lut 20 2010, 04:37, w całości zmieniany 2 razy
    Lloyd
    Lloyd
    Admin


    Liczba postów : 396
    Join date : 18/04/2009

    Karta Postaci
    Imie i Nazwisko:: Lloyd Mifune
    Rasa: Czlowiek
    Poziom: 2; 250/500

    Tajniki Mocy Empty Re: Tajniki Mocy

    Pisanie by Lloyd Pon Lip 27 2009, 14:08

    Manipulacja natura – technika pozwalajaca na rozne sposoby manipulowac natura wokół użytkownika. Za jej pośrednictwem możliwe było stworzenie takich fenomenow natury jak wiry powietrza i wody, blyskawice, a nawet trzesienia. Technika ta wymagala niezwykłych umiejętności, znajomości procesow fizycznych rządzących swiatem oraz niesamowitego skupienia.
    Technika ma dwie fazy: faza przygotowania i faza kontroli.
    Zaklocenie podczas którejkolwiek z faz konczy się kleska w uzyciu techniki.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi

    Poziom podstawowy (kontrola temperatury wokolo siebie +/- 10 stopni, utworzenie zwyklej mgly, wiatr [ponizej 10 m/s]):
    • Kontrola nad Moca: 7
    • Wiedza: fizyka (podstawowy)


    Poziom zaawansowany (silny i porywisty wicher (10-20 m/s), wysokie fale, zatrzesienie jakims budynkiem [wymagany kontakt fizyczny z budynkiem], kontrolowanie ruchomych piaskow, podniesienie temperatury przedmiotu lub wokolo siebie o +/- 50 stopni, mgla Mocy [ukrycie swojej aury]):
    • Kontrola nad Moca: 8


    Poziom mistrzowski (wyladowania elektryczne, niewielkie trzesienie ziemi, huragan [wiatr 30m/s ++], miejscowy sztorm, nieograniczone zamrazanie/zapalanie przedmiotow):
    • Kontrola nad Moca: 14
    • Wiedza: fizyka (zaawansowany)
    • Medytacja (zaawansowany)



    Zwierzeca Empatia/Kontrola Bestii – technika pozwalajaca na przypodobanie sobie, a nawet calkowita kontrole zwierzat, a nawet bestii. Dosc znanym uzyciem tej techniki jest ujeżdżanie Rancornow przez Siostry Nocy.

    Wymagania:

    Klasa: Jedi (Zwierzeca Empatia), Sith (Kontrola Bestii)

    Poziom podstawowy (powodzenie – 50%):
    • Kontrola nad Moca : 5
    • Perswazja (podstawowy) lub Zastraszenie (podstawowy)


    Poziom zaawansowany (powodzenie – 80%):
    • Kontrola nad Moca: 7


    Poziom mistrzowski (pelna kontrola nad stworzeniem):
    • Kontrola nad Moca: 9
    • Perswazja (zaawansowany) lub Zastraszanie (zaawansowany)



    Perswazja – technika pozwalajaca na wplyniecie na druga osobe, poprzez Moc. Mistrzowie Perswazji Moca byli w stanie zjednywac sobie niemal każdego za pomoca Mocy.
    Perswazji Mocy Jedi nie może uzyc nigdy, by osiągnąć jakies cele wlasne jak np. wladza czy pieniadze. Zawsze sluzy ona zażegnaniu konfliktu.
    Niektóre rasy, jak np. Huttowie czy Toydarianie sa niemal całkowicie odporne na ta technike.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi

    Poziom podstawowy (szansa powodzenia: 30%)
    • Kontrola nad Moca: 3


    Poziom zaawansowany (szansa powodzenia: 60%):
    • Kontrola nad Moca: 4


    Poziom mistrzowski (szansa powodzenia: 90%):
    • Kontrola nad Moca: 6
    • Dyplomacja (podstawowy)


    Zastraszanie - technika pozwalajaca na mentalne zastraszenie drugiej osoby, za posrednictwem Mocy. Brutalniejsza i okrutniejsza wersja Perswazji, opracowana przez Sithow. Uzywana jedynie w sytuacji, gdy sila fizyczna nie jest w stanie zdzialac wiele lub moze zagrozic uzytkownikowi.
    Istoty odporne na Perswazje sa tez odporne na Zastraszanie.
    Wymagania:

    Klasa: Sith

    Poziom podstawowy (szansa powodzenia: 30%)
    • Kontrola nad Moca: 3


    Poziom zaawansowany (szansa powodzenia: 60%):
    • Kontrola nad Moca: 4


    Poziom mistrzowski (szansa powodzenia: 90%):
    • Kontrola nad Moca: 6
    • Dyplomacja (podstawowy)


    Medytacja - podstawa do rozwoju kazdego Jedi. Wszystkie trudniejsze techniki Jedi wymagaja Medytacji w mniejszym lub wiekszym stopniu, gdyz jest ona esencja kontroli nad Moca u Jedi. Stan w ktorym znajduje sie Jedi podczas Medytacji sprawia, iz jest on o jeden krok blizej 'Jednosci z Moca'.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi

    Poziom podstawowy:
    • Kontrola nad Moca: 1


    Poziom zaawansowany:
    • Kontrola nad Moca: 2


    Poziom mistrzowski:
    • Kontrola nad Moca: 3


    Eskalacja - technika bedaca podstawa dla niemalze kazdego Sitha. Tak samo jak Medytacja, Eskalacja w pewnym momencie staje sie technika, ktora Sith wykonuje automatycznie, bez zastanowienia, w kazdej chwili, gdy tylko potrzebuje.
    Eskalacja polega na wzmocnieniu uczuc, ktore sa sila kazdego Sitha. Niemal wszystkie mordercze techniki Sithow wymagaja wyrzucenia z siebie wszystkich emocji z ogromna sila i namietnoscia. Eskalacja rzecz jasna w znacznym stopniu to ulatwia.
    Wymagania:

    Klasa: Sith

    Poziom podstawowy:
    • Kontrola nad Moca: 1


    Poziom zaawansowany:
    • Kontrola nad Moca: 2


    Poziom mistrzowski:
    • Kontrola nad Moca: 3


    Telekineza - technika bedaca podstawa dla niemalze kazdej techniki pozwalajacej na unoszenie, przenoszenie i zmienianie przedmiotow czy tez istot sila umyslu. Stanowi podstawe w szkoleniu zarowno Sithow i Jedi. Jedni panuja nad nia z pomoca Eskalacji, drudzy z pomoca Medytacji.
    Podstawa dla Pchniecia Moca, Przyciagniecia Moca, Lewitacji, Lotu, Wichru Mocy.
    Posrednio wymagana tez do innych technik, wykluczona jednakze z opisu ze wzg. na wymagany jedynie poziom podstawowy, ktory otrzymuje sie po zakonczeniu szkolenia.
    Wymagania:

    Klasa: Sith i Jedi

    Poziom podstawowy (niewielkie przedmioty, do kilograma; niewielka odleglosc; max. 1 naraz):
    • Kontrola nad Moca: 1


    Poziom zaawansowany (przedmioty do 10 kg; odleglosc do 3 metrow; max. 2 naraz) :
    • Kontrola nad Moca: 3


    Poziom mistrzowski (przedmioty do 100 kg; odleglosc do 15 metrow; max. 3 naraz):
    • Kontrola nad Moca: 5


    Pchniecie Moca - technika w pelni oparta na Telekinezie i bedaca jej rozwinieciem. Polega na skoncentrowaniu Mocy i wyslaniu jej jako strumien niewidzialnej energii, podobny do strumienia powietrza. Pozwala na powalenie a nawet na przygwozdzenie przeciwnika.
    Im wieksza odleglosc, tym slabsze dzialanie Pchniecia Moca. Pchniecie na poz. podstawowym na odleglosci 1 metra sa najslabsze. Pchniecie na poz. zaawansowanym na odleglosci 3 metrow ma sile Pchniecia na poziomie podstawowym. Pchniecie na poziomie mistrzowski oddzialuje na odleglosci 6ciu metrow z sila pchniecia na poziomie zaawansowanym, malejac sila az do poziomu podstawowego na odleglosci 9 metrow.
    Wymagania:

    Klasa: Sith i Jedi

    Poziom podstawowy (mala sila; oddzialuje na obiekty do 1 metra):
    • Kontrola nad Moca: 2
    • Telekineza (podstawowy)


    Poziom zaawansowany (srednia sila; oddzialuje na obiekty do 3 metrow):
    • Kontrola nad Moca: 4
    • Eskalacja (zaawansowany) lub Medytacja (zaawansowany)


    Poziom mistrzowski: (duza sila; oddzialuje na obiekty do 6 metrow):
    • Kontrola nad Moca: 6
    • Telekineza (zaawansowany)


    Przyciagniecie Moca - siostrzana technika Pchniecia Moca. Zamiast odpychac, przyciaga do siebie przedmioty lub istoty.
    Jej sila jest warunkowana wdg. wzorca podanego przy Pchnieciu Moca.
    Wymagania:

    Klasa: Sith i Jedi

    Poziom podstawowy (mala sila; oddzialuje na obiekty do 1 metra):
    • Kontrola nad Moca: 2
    • Telekineza (podstawowy)


    Poziom zaawansowany (srednia sila; oddzialuje na obiekty do 3 metrow):
    • Kontrola nad Moca: 4
    • Eskalacja (zaawansowany) lub Medytacja (zaawansowany)


    Poziom mistrzowski: (duza sila; oddzialuje na obiekty do 6 metrow):
    • Kontrola nad Moca: 6
    • Telekineza (zaawansowany)


    Pasja - tajemnicza, a czasem nawet zwodnicza technika, opracowana dopiero niedawno przez Mistrz Yode na potrzeby porywczego stylu walki Mistrza Windu, gdy ten byl jeszcze mlodzikiem. Obecnie znaja ja jedynie trzy osoby: Mistrz Yoda, Mistrz Windu i Mistrz Plo Koon. Nauczenie tej techniki musi byc oficjalnie zatwierdzone przez wiekszosc w Radzie Jedi.
    Pozwala ona na przeniesienie swych wszystkich watpliwosci oraz emocji (zarowno pozytywnych jak i negatywnych) na sfere fizyczna, pozostawiajac duchowosc nieskazitelnie czysta i oddana medytacji. Technika ta ma na celu wprowadzanie wojownika w trans, zmusza uzytkownika do pelnego zaufania w Moc i poddania sie jej nurtowi.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi

    Poziom podstawowy (czesciowe panowanie nad emocjami):
    • Kontrola nad Moca: 2
    • Telekineza (podstawowy)


    Poziom zaawansowany (pelne panowanie nad emocjami, znikoma mozliwosc uzywania technik opartych na Pchnieciu lub Przyciegnieciu Moca):
    • Kontrola nad Moca: 5
    • Medytacja (zaawansowany)
    • Teras Kasi (podstawowy)


    Poziom mistrzowski: (pelne panowanie nad emocjami, pelna mozliwosc uzywania technik jak wyzej, walka niczym w transie: +20% do szybkosci ruchu i ciosow):
    • Kontrola nad Moca: 10
    • Medytacja (mistrzowski)
    • Teras Kasi (zaawansowany)


    Jonizacja – Technika Mocy, pozwalająca jej użytkownikom wyłączyć, uszkodzić lub nawet zniszczyć systemy elektroniczne np. droidy. Polega ona na wytworzeniu wiązki jonowej i porażeniu nią obiektu. Wprawdzie technika ta przypomina Błyskawicę Mocy, jednakże nie jest ona w stanie zranić organizmów żywych, a jej użycie nie wymaga znajomości Ciemnej Strony.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi, Sith

    Poziom  podstawowy Pozwala na krótkotrwałe ogłuszenie droidów, przede wszystkim nieprzysposobionych do walki. Niszczy drobne, nieskomplikowane urządzenia lub je aktywuje np. detonuje miny.
    • Kontrola nad Moca: 3
    • Elektronika ogólna (podstawowy)


    Poziom zaawansowany: Większa biegłość, to również większa skuteczność. Na tym poziomie, użytkownik ma znacznie większą szansę na deaktywację maszyny lub nawet uszkodzenie jej obwodów i systemów. W dodatku, energia wysłana do jednego droida może „przeskakiwać” na inne i w niewielkim polu razić więcej niż jeden cel.
    • Kontrola nad Moca: 6


    Poziom mistrzowski: Najsilniejszy z wszystkich poziomów techniki, nastawiony na całkowite niszczenie droidów czy maszyn. Użytkownik jest w stanie zniszczyć wiele urządzeń naraz, szczególnie, jeśli umieszczone są one w pobliżu siebie. Oczywiście, nie zawsze udaje się zniszczyć cel, lecz opieranie się tej technice zazwyczaj powoduje znaczne szkody dla układów elektronicznych.
    • Kontrola nad Moca: 10
    • Elektronika ogólna (zaawansowany)


    Rzut mieczem - Dzięki wykorzystaniu Mocy, użytkownik tej techniki jest w stanie rzucić miecz z wciąż włączonym ostrzem, przez co zwiększa zasięg swoich ataków, będąc w stanie trafiać odległe cele.
    Wymagania:

    Klasa: Jedi, Sith

    Poziom podstawowy Na tym poziomie, miecz jest wyrzucany na niewielką odległość (około 2m.) i zazwyczaj nie powraca do ręki swego właściciela.
    • Kontrola nad Moca: 4
    • Telekineza


    Poziom zaawansowany: Miecz sięga cele odległe nawet o 4 metry i zazwyczaj wraca do swego właściciela, tnąc wszystko po drodze.
    • Kontrola nad Moca: 6


    Poziom mistrzowski: Miecz może zmieniać kierunek lotu, wirować przez dłuższy czas w powietrzu a nawet poruszać się jakby był dzierżony przez wojownika. W dodatku, zawsze wraca do ręki swego właściciela, jeśli tylko ten sobie tego życzy.
    • Kontrola nad Moca: 8

      Obecny czas to Pon Kwi 29 2024, 10:43